Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

Motherland

Κύπρος... Ζω σε μια όμορφη χώρα. Δεν έχει πρόσβαση σε πολλά αλλά για μένα είναι αρκετή. Αν ήταν μεγαλύτερη, δε θα την προλάβαινα. Εξάλλου, αν και μικρή, λειτουργεί σε δύο διαφορετικές συχνότητες και είναι το συνονθύλευμα πολλών πολιτισμών... Δε μιλώ για το κράμα των γονιδίων που έχει δημιουργηθεί εδώ και τόσα χρόνια αλλά κυρίως για το τώρα. Πόσες και πόσες ράτσες δε ζουν σήμερα εδώ; 
Έχω γυρίσει αρκετά το νησί μου αν και το μισό είναι ακόμα σχεδόν ανεξερεύνητο. 
Πάφος. Γεννήθηκα σε μια από τις πιο μικρές πόλεις. Άλλοι λένε την πιο όμορφη. Εγώ δεν ξέρω. Εξαρτάται τι ορίζεις σαν ομορφιά. Φυσικές ομορφιές είναι γεμάτη. Παραλίες. Δάση. Ακτές. Ωραία εστιατόρια. Ξενοδοχεία. Κρασί. Βουνά και χωριουδάκια. Καθαρά τουριστική. Για ντόπιους και για ξένους. Αν τη γνώριζα κι εγώ σαν τουρίστας, θα μου άρεσε παραπάνω. ΑΛΛΑ σαν ντόπια, μου λείπει η ωραία ατμόσφαιρα στην καθημερινή ζωή. Οι εναλλαγές, η δράση. 
Αγία Νάπα - Πρωταράς. Η πλέον τουριστική περιοχή της Κύπρου δε με εμπνέει. Ίσως άργησα να τη γνωρίσω κιόλας αλλά και πάλι δε μου κάνει κλικ. Απλά παραθαλάσσιες βουτιές. Not my style. Καλή για μια δυο μέρες, μα πού 'ν' την εξερεύνηση;
Λευκωσία. Πάμε στην πρωτεύουσα, την τωρινή μου κατοικία. Συνεχώς ανακαλύπτω καινούριους λόγους για να μου αρέσει. Αρχικά ήταν οι διάφορες περιοχές, μετά οι εκδηλώσεις, έπειτα οι δραστηριότητες, αργότερα οι έξοδοι, τώρα οι άνθρωποι. Δεν ξέρω τι θα είναι πιο μετά. Θα δείξει.
Ορεινά χωριά ανεξαρτήτως επαρχίας: Τα αγαπημένα μου. Τα καλύτερα προς εξερεύνηση.  Πέτρινα μονοπάτια, ποταμοί. Πράσινο, πράσινο, πράσινο. Κρασοχώρια. Ξύλο. Μυρωδιά βρεγμένων φύλλων. Φύση. 
Χειμώνες. Το χιόνι δε μου αρέσει ιδιαίτερα. Δηλαδή και που δεν πέφτει πολύ στο νησί, ούτε που μου λείπει. Ας πούμε, δε θα κανόνιζα να πάω εκδρομή στα χιόνια. Αν τύχει και κανονιστεί βέβαια, δε θα είμαι αρνητική.
Κατεχόμενες περιοχές. Το άλλο μισό του νησιού. Όσο έχω δει μ΄αρέσει. Πολλές απάτητες φυσικές ομορφιές αλλά δυστυχώς και πολλή άσχημη ανάπτυξη: συγκροτήματα κτιρίων που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια. Η ύπαρξη της άλλης κουλτούρας μ' αρέσει. Μ' εξιτάρει μπορώ να πω. Η παλιά πόλη της πρωτεύουσας άρχισε να γίνεται όλο και πιο γουστόζικη και την πάω! Γνώρισα κι άλλες περιοχές απ' εκεί με τη βοήθεια φίλων. Έπεται κι άλλη εξερεύνηση.
Μ'αρέσει το διαφορετικό. Μ' αρέσει να ζω σαν τουρίστας κι εδώ. 
Δεν ξέρω να ορίσω highlights γιατί συνεχώς αλλάζω γνώμη με κάθετι καινούριο που συναντώ. Εσείς τι λέτε;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου