Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Po???Land???

Στην Πολωνία έκανα μια ολιγόωρη επίσκεψη στην πρωτεύουσα της, τη Βαρσοβία. Ήταν μια transit πτήση με πολλές ώρες αναμονής, που σίγουρα επέλεξα επίτηδες, ώστε να έχω χρόνο να δω ακόμα μια πόλη, να κατέβω σε ακόμα μια χώρα. To πρώτο πράγμα που αντίκρυσα κατεβαίνοντας/ανεβαίνοντας από το μετρό ήταν τεράστια κομμουνιστικά κτίρια κοντά στην κεντρική πλατεία, όπως με ενημέρωσαν κάποιοι περαστικοί. Ήταν αρκετά κρύο (Απρίλης ακόμα ένεκα), όμως ξεκίνησα την περιπλάνησή μου στους κεντρικούς δρόμους και δεν ξέρω αν ήταν επειδή ήταν Κυριακή, έσφυζαν από ζωή. Τα κτίρια όμορφα, καθαρά και περιποιημένα, όπως και οι δρόμοι. Ανατρέχοντας τώρα στις φωτογραφίες μου, μου θυμίζουν πολύ Ουγγαρία και όλα εξηγούνται από την κοινή τους ιστορία κάτω από το ίδιο καθεστώς. Όσο προχωράς προς την παλιά πόλη, όλα γίνονται πιο παραμυθένια και ζεστά. Η αρχιτεκτονική, η ατμόσφαιρα, οι γεμάτες πλατείες και ο ποταμός που χωρίζει την πόλη στην ακριβή και φτηνή περιοχή, όπως μου εξήγησαν οι Πολωνέζες φίλες μου που συνάντησα για καφέ. Προτού σας ταξιδέψω μαζί μου στα δρομάκια της Βαρσοβίας που με οδήγησαν οι φίλες μου, αξίζει να σας πω ότι οι δρόμοι ήταν γεμάτοι και από αστυνομικούς, σε σημείο να με κάνει να αναρωτηθώ αν συνέβαινε κάτι. Οι φίλες μου με διαβεβαίωσαν πως όχι και πως ήταν κάτι το συνηθισμένο οι περιπολίες. Ανεβήκαμε μαζί σε ένα ύψωμα απ' όπου μπορούσες να δεις όλη την πόλη και ήταν πραγματικά μαγικά. Στη συνέχεια πήγαμε σε ένα φοιτητικό καφέ στο οποίο σύχναζαν, όπου αντί για καρέκλες, είχαν αιώρες. Ήταν κάτι το διαφορετικό και ωραίο. Επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο, φρόντισα να γευτώ ένα παραδοσιακό πολωνέζικο γεύμα με τους γνωστούς λαχανοντολμάδες και τα pierogi, κάτι σαν ραβιόλες με κιμά. Αν και δεν το έφαγα στην καλύτερη ποιότητα που θα μπορούσα, ήταν αρκετά νόστιμα κι ετσι η Βαρσοβία μου άφησε μια ενδιαφέρουσα γεύση, που σίγουρα θα ήθελα να ξαναγευτώ...Την επόμενη φορά θα προτιμούσα να πάω Κρακοβία, που όλοι μου λένε τα καλύτερα. Ευελπιστώ ότι θα επανέλθω. 

Και επανήλθα...στη Βαρσοβία και πάλι και στα προάστια της- Konstancin-Jeziorna, δεν ξέρω πώς μεταφράζεται στα Ελληνικά. Γενάρης μήνας και παντού χιόνι που φτάνει μέχρι το γόνατο, βουλιάζεις για να πας 2 βήματα. Πάντως δεν είναι τόσο απομονωμένα, υπάρχουν λίγοι χώροι για καφέ τριγύρω και είναι γενικά μια συμπαθητική περιοχή. Φαντάζομαι σε άλλες καιρικές συνθήκες ίσως να ήταν και καλύτερη, πάντως και όταν πήγα ήταν μια όμορφη νυφούλα με τα άσπρα της.

Μια μέρα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και το κέντρο της Βαρσοβίας. Περπάτησα πάλι στα όμορφα δρομάκια της, είδα το παγοδρόμιο που ήταν στημένο στην κεντρική πλατεία, πήραμε ζεστό κρασί από τη χριστουγεννιάτικη αγορά που ακόμα λειτουργούσε, πήγαμε και σε ένα μουσείο στο οποίο έμαθα χίλια δυο πράγματα για την αντίσταση των Πολωνών στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μόνο που μετάνιωσα ήταν ότι πήγα αργά (όταν είχε ήδη αρχίσει να ψιλονυχτώνει) στην περιοχή Πράγα που είναι γεμάτη murals κι έτσι κατάφερα να δω ελάχιστα. Δεν πειράζει, το κρατάω για την επόμενη φορά που θα τύχει να βρεθώ σε αυτά τα μέρη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου